Jul 17, 2024

Trieste Nostra !

  

 

Istorijat

   Prva tenkovska brigada Jugoslovenske armije učestvovala je u oslobođenju Trsta 1. maja 1945 godine, savezničke snage stigle su u Trst dva dana kasnije. Nakon 40 dana Jugoslovenska armija, pod diplomatskim pritiskom povukla se kada je formirana demilitarizovana zona Trsta. Referentna fotografija LIFE magazina je najverovatnije snimljena u tom periodu te sam se odlučio da maketu uradim iz perioda pred povlačenje iz Trsta. Čest grafit na tenkovima i zgradama u Trstu iz tog perioda glasio je: " Trst je naš ".

                                           photo credit : LIFE magazine

 WIP - proces izrade makete : POGLEDAJTE OVDE

   Nakon sastavljanja koje je proteklo bez ikakvih problema prešao sam na farbanje odgovarajućom olive drab bojom ,zatim sa dva sloja progresivno posvetljenom osnovnom bojom. Zatim došao je red na senke za koje sam upotrebljavao tuševe različitih nijansi kako bih izbegao prejake kontraste, zatim po standardu uljani pin wash za zakivke kojima ova maketa obiluje i posvetljavanje istih kao i drugih prominentnih detalja na maketi. Za kraj sve efekte sam povezao jednim slojem oker-braon filtera napravljenim od tuševa.




U vektorskom programu CorelDraw iscrtao sam jedan deo dekala i otštampao ih na providnom dekal papiru. Za veće  natpise, kako bih dobio na autentičnosti odlučio sam se da ih izvedem onako kako su rađeni i u stvarnosti ....slobodnom rukom . Upotrebio sam staro penkalo za crtanje i sa dobro razrađenom akrilnom bojom nakon nekoliko proba ispisao parole na bočnim stranicama tenka. Efekti chipping-a i prašine bili su završni koraci u izradi ove makete .






















No comments:

Post a Comment