Nov 11, 2015

RESIMOLD - REusable SIlicon MOLD







RESIMOLD - domaćeg prozvođača Tom's Handy Tools kalupni je silikon za višekratnu upotrebu .



 Zanimljiva karakteristika ove jedno-komponentne smese je da se ne uspeli ili istrošeni kalupi mogu pretopiti tako se ova masa reciklira i može se iznova i iznova upotrebljavati.

1. korak - priprema mastera i stranica kalupa , budući da sam se odlučio za jednostrani kalup biće dovoljno da deo koji kopiram zalepim kapljicom belog lepka (lepak za drvo-tutkalo) na dno plastične čaše ...






2. korak - priprema RESIMOLD-a u mikrotalasnoj pećnici (alternativa je zagrevanje u sistemu duplih sudova što je detaljno objašnjeno u uputstvu ). U potpunosti sam pratio uputstvo i posle 2 ciklusa grejanja od po 30 sekundi RESIMOLD se rastopio i bio je spreman za ulivanje. Treba napomenuti da se između ciklusa grejanja obavlja mešanje a ne mućenje kako bi se izbeglo stvaranja većeg broja mehurića i pored toga na površini se nalazio zabrinjavajuć broj mehurića !


3. korak - ulivanje, odmah nakon rastapanja najtečniji je kada je tek rastopljen, potrebno je malo lupkanja kalupa i vrlo brzo mnoštvo mehurića isplivava na površinu !
RESIMOLD se hladi i polako počinje da se steže , . U slučaju bačve malo sam preterao te se odlepila i isplivala na površinu, master sam izvadio a silikon vratio nazad u kutiju na reciklažu. Nakon 10-tak min silikonska masa se zgusnula i kalup je prebačen u zamrzivač na 45 min. Bitno je da se u zamrzivaču napravi mesto tako da kalup stoji što je moguče horizontalnije .








4. korak - vađenje mastera , oštrim skalpelom napravio sam 2 reza, prilično sam lako izvadio master i pored toga sto ga nisam mazao odvajačem.






5. korak izlivanje kopije, zamešan rezin uliven je u kalup do pola, kalup sam tada rotirao u stiskao kako bi rezin zašao u sve šupljine kalupa a potom dolio ostatak rezina. Probao sam livenje i sa gipsom ali zbog alkalnog sastava gips je nagrizao RESIMOLD , možda bi odvajač pomogao u ovom slučaju.










Zaključak: RESIMOLD je prilično jednostavan za upotrebu, pogodan za rad u kućnim uslovima bez ne prijatnog mirisa a obzirom da se može pretopiti i iznova koristiti pretstavlja ekonomično sredstvo za nas maketare.




Tom's Handy Tools :
tomshandytools@gmail.com

No comments:

Post a Comment